5 grāmatas, kuru autori ir uzņēmēji


Uzsākot biznesu daudzi uzņēmēji pilnībā nezina, kas viņus sagaida un kādas zināšanas viņiem ir nepieciešamas šajā ceļā. Tāpēc ikvienam jaunuzņēmējam noteikti par labu nāks mācīties no labākajiem, lai kļūtu par labāko. Zināšanas, ko lasītājs iegūs no šīm grāmatām, var būt kā pamats, kas palīdzēs gan uzņēmējdarbības kāpumos, gan kritumos. Bet pieredze, ko gūsiet lasot, noderēs arī spēlējot bezmaksas kazino spēles

 

1. “Rich Dad Poor Dad” / “Bagātais tētis, nabagais tētis”  

 

"Bagātais tētis, nabagais tētis" ir alegorisks stāsts par Robertu Kiosaki un diviem tēviem, un par to, kā viņu audzināšana ietekmēja viņa uzskatus par finansēm. "Nabadzīgais tēvs" ir Kijosaki bioloģiskais tēvs, augsti izglītots koledžas profesors. "Bagātais tēvs" ir Kijosaki labākā drauga tēvs, bagāts uzņēmējs, kuram pieder desmitiem uzņēmumu. Abi tēvi sniedz pretrunīgus padomus par naudu. Grāmatā Kijosaki izkliedē mītus saistībā ar naudu un bagātību, kā arī pastāsta kā realitāte strādā nauda un kas ir jādara, lai tā sāktu strādāt Jūsu labā, nevis otrādi. 

 

2. “The Lean Startup” – Ries Eric 

 

Daudzi uzņēmumi bankrotē jau pirmajā darbības gadā, taču lielāko daļu neveiksmju ir iespējams novērst. E. Riess piedāvā svaigu pieeju tam, kā tiek veidoti uzņēmumi un ieviesti produkti. Lai izveidotu veiksmīgu uzņēmumu, Jums nav katru nedēļu jāatjauno biznesa plāns. Savā grāmatā Riess 

aplūko dažādas metodes, kas uzņēmējam būtu jāizmanto, lai izveidotu uzņēmumu, kas izturētu laika pārbaudi un gūtu panākumus. Lai to parādītu viņš izmanto gan zinātnisku, gan intuitīvu pieeju un pieredzi. “The Lean Startup” parāda, kā pielāgoties uzņēmējdarbības vajadzībām, pirms vēl nav par vēlu.  

 

3. “The 4-Hour Workweek” / “4 stundu darba nedēļa” – Timothy Ferriss 

 

Mēs visi vēlamies strādāt mazāk un labāk līdzsvarot darbu un privāto dzīvi. Grāmatas autors piedāvā risinājumu. Feriss strādāja 80 stundas nedēļā, kad viņš saskārās ar Pareto principu jeb 80/20 likumu. Tas skaidro, ka 80% rezultāta izriet no 20% darba. Šīs pats princips darbojās arī sizzling hot – spēļu automātos, kur laimests ir tuvāk, nekā Jūs domājat.  

 

Pēc šī principa apgūšanas Feriss automatizēja sistēmas, racionalizēja savu biznesu un likvidēja traucekļus, kas kavēja darbu, līdz viņa bizness kļuva ienesīgāks un aizņēma mazāk viņa laika. Ar savu pieredzi, kā līdzsvarot savu dzīvi un darbu, viņš dalās šajā grāmatā.  

 

4. “How to Win Friends and Influence People” / “Kā iegūt draugus un ietekmēt cilvēkus” – Dale Carnegie 

 

Kopš 1936. gada, kad šī grāmata tika sarakstīta, tā ir pārdota vairāk nekā 30 miljonos eksemplāru un tiek uzskatīta par vienu no ietekmīgākajām grāmatām par uzņēmējdarbību. Kārnegija drošie un pieredzē pārbaudītie padomi ir aktuāli jau vairākām paaudzēm, jo viņš pievēršas mūžīgiem jautājumiem par mākslu saprasties ar cilvēkiem. Dažas no tēmas par kurām autors stāsta grāmatā ir; 

· Kā efektīvi komunicēt; 

· Kā panākt, lai cilvēki Jūs cienītu; 

· Kā palielināt savu spēju panākt, lai lietas tiktu paveiktas; 

· Kā panākt, lai citi cilvēki pieņemtu Jūsu viedokli; 

· Kā kļūt par efektīvāku vadītāju; 

· Kā veiksmīgi pārvarēt gandrīz jebkuru sociālo situāciju. 

 

5. “Zero To One” / “No nulles līdz vienam” – Peter Thiel 

 

Pīters Tīls ir Silikona ielejas uzņēmējs un riska kapitāla investors. Viņš bija viens no PayPal dibinātājiem un Facebook pirmais ārējais investors. Savā grāmatā "No nulles līdz vienam" viņš parāda, kā izveidot uzņēmumu, kas rada jaunas lietas. Viņš dalās savā filozofijā un stratēģijā, kā arī 

iekļauj atziņas, mācības un padomus no savas pieredzes. Daudzas no atziņām attiecas arī uz maziem uzņēmumiem, kas vēlas iekarot ienesīgu nišu. Tā ir iedvesmojoša lasāmviela ikvienam, kas interesējas par uzņēmējdarbības stratēģiju. 

LV
Pievienot komentāru

Atstājiet savu komentāru

Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив